Dobre Smaki na Wsi
Doceniając znaczenie wyjątkowych walorów polskiej wsi oraz jej nieprzeciętnej atrakcyjności kulinarnej, Polska Organizacja Turystyczna przeprowadziła kampanię „Dobre Smaki na Wsi”, której celem była promocja turystyki kulinarnej na obszarach wiejskich oraz samej wsi jako atrakcyjnego miejsca do życia i prowadzenia biznesu. Akcja wpisuje się w najnowsze trendy powrotu do natury, zrównoważonego rozwoju i slow travel.

Polska wieś i polska kuchnia to idealna para walorów turystycznych, doskonale współgrająca z tak bardzo dzisiaj poszukiwanymi slow life slow food.

Czego doświadczy podróżujący po Polsce turysta kulinarny? Jest tu coraz więcej miejsc, gdzie dba się o podtrzymywanie tradycji, odtwarza zapomniane receptury i sposoby wytwarzania żywności oraz przywraca dawne odmiany roślin i rasy zwierząt. Polska żywność, naturalna i ekologiczna, jest bazą do tworzenia mody na powolne smakowanie i degustację potraw i lokalnych produktów w niepowtarzalnym otoczeniu. Wiele pięknych zakątków naszego kraju to wzorcowe przykłady zachowania tradycyjnego, kultywowanego od pokoleń krajobrazu kulturowego, w który wkomponowane są elementy cennego, niejednokrotnie wręcz dziewiczego środowiska przyrodniczego.

Kampania Polskiej Organizacji Turysttycznej

Doceniając znaczenie wyjątkowych walorów polskiej wsi oraz jej nieprzeciętnej atrakcyjności kulinarnej, Polska Organizacja Turystyczna przeprowadziła kampanię „Dobre Smaki na Wsi”, której celem była promocja turystyki kulinarnej na obszarach wiejskich oraz samej wsi jako atrakcyjnego miejsca do życia i prowadzenia biznesu. Akcja wpisuje się w najnowsze trendy powrotu do natury, zrównoważonego rozwoju i slow travel.
Akcja została przeprowadzona w innowacyjny sposób, z wykorzystaniem marketingu internetowego – influencer marketingu. W projekcie udział wzięło pięciu blogerów, którzy przemierzali pięć szlaków kulinarnych. Każdy z nich odwiedził po trzy wyjątkowe miejsca kulinarne na swoim szlaku. W sumie zwiedzili 15 interesujących obiektów. Influencerzy zrealizowali autorskie reportaże ukazujące charakterystykę i atrakcyjność odwiedzonych przez siebie miejsc oraz doświadczenia i historie spotkanych na miejscu gospodarzy.

Projekt „Dobre Smaki na Wsi” obejmował:

Szlak „Świętokrzyska Kuźnia Smaków” przemierzył Szymon CzerwińskiZależna w podróży udała się „Szlakiem Kaszubskiej Żurawiny”, Wszędobylscy sprawdzili „Kaliskie Smaki”, Bartek bez przepisu zbadał „Podlaski Szlak Kulinarny”, a Paragon z podróży smakował „Podkarpackie smaki”.

Materiały były publikowane w kanałach społecznościowych uczestników akcji.

Kampania „Dobre Smaki na Wsi” to wspaniały przykład na to, jak wiele możemy odkryć ciekawych miejsc i równie dobrych smaków na prowincjach i wsiach całej Polski.